duminică, 23 septembrie 2012

Tarta cu carnaciori

Mereu m-au impresionat tartele cu carne a lui Jamie Oliver, si mereu spuneam ca am sa fac si eu. Dar de fiecare data gaseam sa fac altceva si amanam. Dar acum pentru ca mi-am cumparat o noua tava de tarte, care este de ceramica, am zis ca nu se mai poate trebuie sa o inaugurez cu o tarta cu carne. Pentru ca nu aveam ingredientele necesare ca sa fac o reteta de a lui Jamie, am zis ca fac o reteta originala cu ce am prin frigider.
Ingrediente:
pentru sos:
300g carnaciori(eu am avut ceva gen crenvusti mai mici)/ sau carne tocata
1 ceapa mare(sau 2 mai micute)
1 conserva de rosii cubutele
100g cascaval
1 lingura unt
100ml vin rosu
2 linguri ulei de masline
2 lingurite mustar
2-3 frunze de dafin
1 crenguta rozmarin
2 crengute cimbru
sare, piper
pentru aluat:
1 ou
200g faina
100g unt la temperatura camerei
sare
1 galbenus
 
Preparare:
 In cazul in care folositi carnaciori primul lucru care trebuie facut este sa dati prin robor (sau masina de tocat) carnaciori, pana sunt maruntiti bine. In cazul in care folositi carne tocata nu mai trebuie sa faceti pasul acesta.
Pregatim o tigaie mare, sau o oala, in care puneti uleiul si untul la topit. Apoi adaugam frunzele de dafin, rozmarinul si cimbrul si le lasam in tiagie 2 minute, apoi le scoatem. 
In aceeasi tigaie punem acum ceapa taiata marunt, la calit. Cand ceapa a devenit sticloasa adaugam carnaciori. Lasam putin sa se prajeasca si carnaciori, apoi adaugam vinul si amestecam bine pana cand se evapora vinul.
In continuare in cazul in care folositi carne tocata, adaugati un pahar de apa si lasati si fiarba putin carnea. In cazul in care folositi carnaciori puteti sari direct la pasul urmator, pentru ca acestia sunt deja comestibil deci nu trebuie fierti prea mult.
Acum adaugati conserva de rosii si mai lasati cateva minute pe foc. Amestecati continuu pentru ca altfel e posibil sa va umpleti peretii de sos de rosii.
In continuare luam tigaia de pe foc si adaugam mustarul, sarea si piperl. Cascavalul il dam prin razatoare si il adaugam si pe el. Amestecam toate ingredientele bine, apoi turnam umplutura in tava de tarte.
Umplutura ar trebuie sa fie pana sus, cam un 1cm ar trebui lasat. Mai simplu spus ca in poza.
Acum ne apucam de aluat, timp in care lasam umplutura la racit.
Intr-un bol, punem untul taiat bucatele, cu sarea si faina. In continuare trebuie sa ne jucam cu aluatul pana cand se incorporeaza bine faina. Apoi adaugam oul si mai amestecam, aici e posibil sa mai fie nevoie de ceva faina in cazul in care aluatul este prea lipicios. Dupa ce am terminat cu aluatul, il bagam pt 15 minute in frigider.
Scoatem aluatul si intindem o foaie cat forma tavei, pe o suparafata presarata cu faina. Pentru a fi usor sa luam foaia de aluat fara sa se rupa, o rulam usor pe sucitor si apoi o intindem peste tava. 
Cu aluatul ramas putem face ceva forme pe tarta, dupa imaginatie. Marginea o puteti modela frumos cu degetele, eu pentru tarta asta nu am facut initial foaia destul de mare ca sa pot face frumos marginea, dar pentru a avea idee la ma refer voi folosi imaginea de la alta tarta. 
La final punem galbenusul intr-un bol mic si cu o pensula ungem foaia de tarta.
Bagam tarta la cuptor la 170 grade si o lasat 30 de minute, sau pana cand prinde o culoare aurie.
Pofta Buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Top Blogs Food  Drink
London Filme, muzica, divertisment - Director