luni, 19 aprilie 2010

Friganele

Obiceiul de a inmuia felii de paine veche intr-un amestec de oua si lapte, este cunoscut inca din Evul Mediu.Parerile difera insa in privinta modului exact de preparare a acestui fel de mancare si chiar in privinta numelui.Englezii numesc painea gatita astfel eggy bread, americanii french toast, iar francezii pain perdu, referindu-se la faptul ca folosesc painea, pe care altfel ar fi aruncat-o la gunoi.
Exista numeroase dispute: trebuie folosita paine dospita, alba, cu coaja sau briose?Se taie in felii groase sau subtiri?Se adauga zahar, vanilie, sare sau piper?
Raspunsul difera in functie de localul in care va aflati, dar rezultatul este acelasi: o expresie multumita si un stomac plin.

Eu am ales sa fac varianta dulce de friganele.
Ingrediente:
1 ou
100 ml lapte
4 felii de paine uscata
unt
zahar vanilinat

Preparare:
Prima data am taiat coaja de la paine, pentru ca mi se parea cam tare si nici nu ar fi dat un aspect prea frumos.
Apoi am amestecat oul cu laptele si cu putin zahar intr-un bol.

Am pus feliile de paine la inmuiat si intre timp am pus si o tigaie la inchins.Puteti pune putin ulei sau pentru o aroma si mai buna o felie de unt, in tigaie.
Cand sa incins uleiul punem feliile de paine la prajit.Prajim pe amblele parti nu foarte tare si apoi le scoatem pe o farfurie.
Pe deasupra eu am pus putin zahar vanilinat, dar la fel de bine puteti pune sirop sau gem.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Top Blogs Food  Drink
London Filme, muzica, divertisment - Director