sâmbătă, 29 mai 2010

Fursecuri clasice


Ingrediente:
3 oua
250 gr zahar
200 gr unt
400 gr faina
1 esenta vanilie
1 praf de copt
pentru ornat:
2 plicuri zahar pudra vanilinat
colorant
bomboane comestibile
nuca de cocos colorata

Preparare:
Se sparg ouale si se pun intr-un bol si se amesteca bine cu zaharul.Pana cand sa topit zaharul.
Apoi topim untul si il adaugam si pe el peste oua impreuna cu praful de copt si esenta de vanilie.

In continuare incepem sa adaugam faina in ploie si amestecam cu o spatula pana cand aluatul incepe sa se ingroase.Aluatul nu trebuie sa fie prea tare, trebuie sa fie moale ca plastilina pentru a putea modela formele.
Dupa ce am facut aluatul luam o bucata din el intindem o foie de 1/2 cm, pe masa presarata cu faina.
Dupa ce am intins foaia incepem sa decupam formele alese dupa preferinte.Eu am ales 2 forme de stele,o forma de floare, iar norii i-am decupat cu un cutit pentru ca nu aveam forme.
In continuare am pus intr-o tava o hartie de copt peste care am asezat fursecurile si pe care o bagam in cuptorul incalzit.Le tinem in cuptor circa 10 minute sau in functie de cuptor, cel mai usor de verificat este sa intoarcem un fursec si sa vedem daca are o culoare mai maronie.
Dupa ce am terminat fursecurile de copt le lasam sa se raceasca circa o ora, dupa care ne pregatim sa le ornam.
Pentru ornat punem intr-o ceasca sau intr-un bol mic de supa, zahar pudra vanilinat cu cateva lingurite de apa, pana se face o glazura alba.Preparati cata putina glazura odata, pentru ca daca facem toata glazura odata ea se va intari si nu vom mai putea orna in continuare.
Stelutele le-am ornat cu glazura alba, iar pe deasupra am pus cateva bombonele de ornat.Aveti grija si aici sa puneti bombonelele cat mai repede peste glazura, pentru ca daca le lasam prea mult se va usca glazura pe fursec, iar bomboanele nu se vor mai prinde.
Pentru flori am pus in glazura cateva picaturi de colorant rosu si le-am ornat.
In final pentru nori am pus catve picaturi de colorant albastru si peste nuca de cocos colorata.
Toate fursecurile ornate le lasam sa se usuce pe masa fara a se atinge unele de altele pentru a nu se strica.Dupa cateva ore sau chiar a doua zi puteti sa le puneti unele peste altele.

2 comentarii:

Anonim spunea...

cele mai bune fursecuri.incercatile

Angela spunea...

ma bucur ca ti-au placut :)

Trimiteți un comentariu

 
Top Blogs Food  Drink
London Filme, muzica, divertisment - Director