miercuri, 5 mai 2010

Crème brûlée

Mousse au chocolat a fost inlocuit in anii '90 de crème brûlée ca desert preferat atunci cand ai oaspeti la cina.Franta,Spania si Anglia pretind ca au inventat aceasta reteta, care in limba spaniola se numeste crema catalana si al carui nume frantuzesc se traduce prin "crema arsa".
In loc sa caramelizeze zaharul pe gratarul cuptorului, o metoda care intampina dificultati, se pot achizitiona din comert mici arzatoare, disponibile in trecut doar bucatarilor profesionisti din restaurantele cu pretentii, cu ajutorul carora zaharul poate fi caramelizat si transformat intr-o crusta de culoarea chihlimbarului, care trebuie sparta cu lingura.

Ingrediente:
450 ml smantana
1 esenta vanilie
5 galbenusuri de ou
100 g zahar

Puneti samantana si esenta de vanilie intr-o cratita la foc mic.Lasati sa fiarba in clocot mic 3 minute, apoi dati deoparte 20 de minute.
Adaugati apoi galbenusurile si 70g de zahar si lasati sa fiarba amestecand continuu, pana se ingroasa suficient, sa poata acoperi dosul unei linguri.

Turnati amestecul in patru forme de 50 ml pe care le asezati intr-un vas de copt.Umpleti vasul cu apa pana la jumatate din inaltimea formelor.Lasati in cuptorul preincalzit 20 de minute.

Scoateti formele din vasul de copt si dati-le deoparte pana se racesc, apoi punetile la frigider pentro o ora.

Pentru ca inca nu am un arzator cu care sa caramelizez si nici la cuptor nu am reusit sa fac pentru ca asa cum se spune e destul de dificil, sau cel putin trebuie sa ai rabdare ceea ce eu nu am avut, am preferat sa fac restul de zahar caramel intr-o cratita si sa-l pun peste formele care le-am rasturnat intr-o farfurie.
Pentru a putea rasturna formele mai usor puteti introduce putin formele in apa fierbinte.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Top Blogs Food  Drink
London Filme, muzica, divertisment - Director