miercuri, 2 februarie 2011

Tort alb





Fiind primul meu tort pe care l-am facut, am vrut sa fie cat mai frumos.De aceea am vrut sa fie aiba un blat cat mai pufos si cu cat mai multa crema.Pentru asta am ales sa fac doua blaturi separat.

Ingrediente:
pentru 1 blat de 28cm:
2 oua, separate
175g faina
1 praf de copt
113g unt
200g zahar
1 lingurita esenta de vanilie
120ml lapte

pentru crema:
113g unt
200g zahar
230g branza de vaca
o lingurita de coaja de portocala
1 lingurita esenta de vanilie

pentru decor:
1 praf de frisca
150ml lapte
colorant

Preparare blat:

Daca vreti sa faceti aluatul pentru ambele blaturi la un loc, atunci inmultiti cu 2 toate ingredientele.Eu pentru a fi mai simplu am facut pe rand.
Pentru inceput puneti ouale, laptele si untul sa stea circa 30min la temperatura camerei. Intr-un vas punem untul si il mixam cu un mixer, apoi adaugam 150g de zahar, treptat. Amestecam circa 3 minute la viteza 3, sau pana cand s-au combinat bine. In continuare adaugam galbenusurile si esenta de vanilie si mixam bine.
Intr-un alt bol punem faina cu praful de copt si le lasam sa stea putin.
La compozitia de unt, adaugam in etape faina si laptele, incepand si terminand cu faina.Ca sfat cand adaugam faina, sa amestecati mai intai cu o lingura si apoi sa puneti mixerul.
Intr-un alt vas batem albusurile spuma, cu 50g de zahar, pana cand spuma devina tare.Aceasta o punem la restul compozitiei si amestecam usor.
In continuare pregatim tava de copt.Pentru partea de jos am pus o foaie de copt, pe care am prins-o apoi cu marginea detajabila, iar marginile le ungem cu unt si faina.
Punem compozitia in tava si o dam la cuptor, care trebuie sa fie incins, pentru circa 20-25minute, sau pana cand trece testul scobitori.

Preparare crema:
Punem untul intr-un bol si il mixam, apoi adaugam zaharul si mai mixam 3 minute.Dupa adaugam branza, esenta si coaja de portocala si mai mixam inca 2 minute.In cazul in care este prea subtire mai adaugam cateva linguri de faina.

Asamblare:
Punem un blat pe o tava, apoi asezam crema si inca un blat.In cazul in care blaturile nu v-au iesit identice, puteti ori sa le taiati ori sa le ornati cu frisca astfel incat sa nu se vada, asa cum am facut si eu de altfel.
Dupa asamblare am facut o frisca tare cu care am ornat tortul, iar in ce a ramas am pus putin colorant rosu si am facut cateva puncte.
De asemenea pe tortul meu se mai pot vedea 3 trandafiri pe care i-am facut din ciocolata bruta topita, amestecata cu miere de albine.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Top Blogs Food  Drink
London Filme, muzica, divertisment - Director